Pomoc popłynęła szerokim strumieniem do Instytutu Matki i Dziecka
Podsumowanie 4. edycji akcji #WszyscyDoWioseł
W ostatni piątek (15 listopada br.) Strefa Silver na stadionie warszawskiej Legii wypełniła się ludźmi o wielkich sercach. Uczestnicy akcji #WszyscyDoWioseł pokonywali kolejne kilometry na ergometrach, wspierając w ten sposób Instytut Matki i Dziecka w Warszawie. 110 załóg w ciągu 11 godzin, niesionych szczytnym celem imprezy, przepłynęło nieco ponad 1171 km. Zebrane środki zostaną przeznaczone na zakup nowoczesnych łóżek dla najmłodszych podopiecznych placówki w ramach akcji „Dołóż się do łóżka”. Na ten moment kwota wsparcia osiągnęła wartość ok. 150 tysięcy złotych. Akcja nie kończy jednak zbiórki. Do końca listopada br. będzie ona prowadzona poprzez portal Zrzutka.pl.
Tegoroczna odsłona była już czwartą z kolei edycją akcji charytatywno-społecznej #WszyscyDoWioseł, której pomysłodawcą i organizatorem jest Fundacja Legii. Od momentu wdrożenia pomysłu przyświecały jej dwie idee - zebranie funduszy na wybrany szczytny cel oraz promowanie pomocy poprzez sport. Z roku na rok akcja nabiera coraz większego tempa i rozmachu, integrując i łącząc różne środowiska. W promocję tegorocznej odsłony włączyli się zawodnicy sekcji Legii Warszawa. Swoją cegiełką do projektu dołożyli piłkarze i sztab pierwszej drużyny (Igor Lewczuk, Paweł Stolarski, Radosław Gwiazda i Mateusz Praszelik) oraz koszykarze (Adam Linowski, Jakub Sadowski, Dawid Sączewski, Adam Blechman). Nie mogło zabraknąć ekipy Polskiego Związku Towarzystw Wioślarskich, reprezentowanej przez medalistów Mistrzostw Świata i Igrzysk Olimpijskich w tej dyscyplinie (Michał Szpakowski, Marcin Brzeziński, Mikołaj Burda, Mateusz Wilangowski), wioślarskich „Złotek” (Agnieszka Kobus – Zawojska, Marta Wieliczko, Katarzyna Zillmann Maria Springwald) dziennikarzy (Paweł Wilkowicz, Grzegorz Nawacki, Piotr Koźmiński, Mikołaj Wójcik) oraz aktorów popularnego serialu „Na sygnale” (Monika Mazur-Chrapusta, Lea Oleksiak, Tomasz Piątkowski, Dariusz Wieteska.). W wydarzeniu uczestniczyli również: aktorzy Teatru Kwadrat (Andrzej Nejman, Aleksandra Radwan, Grzegorz Daukszewicz, Marcin Piętowski), Marta Kuligowska – dziennikarka TVN24, Dawid Woliński - polski projektant mody, stylista i osobowość telewizyjna, bloger Michał Będźmirowski „Modny Tata”, Małgorzata Kosik – tancerka i piosenkarka, Ania Matysiak z grupą akrobatyczną Mam Talent, a także przedstawiciele sponsorów, partnerów wydarzenia, uczniowie warszawskich szkół, mieszkańcy Warszawy i Zarząd Legii Warszawa z Prezesem Dariuszem Mioduskim na czele.
- Po raz kolejny wychodzimy na zewnątrz z naszą akcją i spotykamy się z niezwykle ciepłym przyjęciem oraz chęcią pomocy ze strony wielu osób, firm i instytucji. Zainteresowanie tegoroczną odsłoną naszego projektu przeszło nasze najśmielsze oczekiwania. Liczba chętnych do wiosłowania znacząco przekraczała planowaną liczbę załóg. Z tego powodu zdecydowaliśmy się przedłużyć wydarzenie w Strefie Silver o dodatkową godzinę. Dziękuję naszym sponsorom, partnerom oraz wszystkim tym, którzy w najmniejszym stopniu przyczynili się do wsparcia i promocji akcji #WszyscyDoWioseł. Bez Waszego udziału jej powodzenie nie byłoby możliwe. Słowa uznania kieruję w stronę Instytutu Matki i Dziecka w Warszawie oraz pracowników Fundacji Instytutu Matki i Dziecka, którzy swoją codzienną pracą i poświęceniem na rzecz najmłodszych pacjentów nadają nowego znaczenia słowu pomoc. Jestem przekonana, że piątkowa akcja zainspiruje wielu ludzi do włączenia się trwającą zbiórkę pieniędzy – powiedziała Anna Mioduska, prezes Fundacji Legii.
Zebrane w tym roku środki zostaną przekazane na zakup nowych łóżek szpitalnych dla Instytutu Matki i Dziecka w ramach trwającej akcji „Dołóż się do łóżka”. Instytut Matki i Dziecka to jeden z pierwszych szpitali w powojennej historii Polski, zapewniający ochronę zdrowia matek i dzieci na każdym etapie ciąży i dzieciństwa. Rocznie Instytut obejmuje opieką ok. 100 000 pacjentów, oferując opiekę na światowym poziomie. Od maja 2019 Instytut prowadzi akcję „Dołóż się do łóżka”, której celem jest zebranie miliona złotych na zakup 100 nowoczesnych łóżek – 97 dla oddziałów szpitalnych oraz 3 dla poradni ambulatoryjnych. Hasło akcji to „Bo łóżko to coś znacznie więcej niż mebel.”
- Jesteśmy wdzięczni za to, że Fundacja Legii zdecydowała się wesprzeć właśnie naszą inicjatywę. Dokładamy wszelkich starań, aby zapewnić naszym małym podopiecznym najlepsze możliwe warunki do leczenia i powrotu do zdrowia. Większość swojego czasu w
szpitalu spędzają w łóżkach, które przestają być dla nich tylko meblem, stając się chwilowym domem, elementem poprawiającym komfort pobytu, a tym samym samopoczucie. Dzięki akcji #WszyscyDoWioseł będziemy w stanie zakupić kolejne łóżka, za co jej organizatorom i partnerom z całego serca dziękuję – powiedziała Dorota Kleszczewska, Prezes Zarządu Fundacji Instytutu Matki i Dziecka.
Piątkowa akcja nie zamyka zbiórki na rzecz Instytutu Matki i Dziecka w Warszawie. Osoby, które chciałyby przekazać pieniądze na ten cel, mogą to zrobić poprzez platformę Zrzutka.pl - https://zrzutka.pl/yj8zzm. Szczegółowe informacje na stronie Fundacji Legii – www.gotowidopomocy.pl .
****
Akcja charytatywno-sportowa #WszyscyDoWioseł organizowana jest od 2015 r, jej głównym pomysłodawcą i organizatorem jest Fundacja Legii. Wcześniejsze edycje pozwoliły na zakup ergometrów dla osób niepełnosprawnych oraz na zakup karetki dla Centrum Zdrowia Dziecka (akcja zainicjowana przez grupę kibiców Legii Dobrzy Ludzie) . Trzecia edycja akcji odbyła się 29 listopada 2018 roku i popłynęła dla Fundacji Hospicjum Onkologicznego św. Krzysztofa. Za zebrane fundusze zakupione zostały niezbędne pulsoksymetry, koncentratory tlenu, łóżka czy specjalistyczny aparat do EKG.
Sponsorem głównym tegorocznej edycji była Grupa kapitałowa OEX, która wspierała Fundację Legii także w poprzednich edycjach. Do grona partnerów i darczyńców tegorocznej odsłony dołączyły również takie firmy jak: Fundacja PKO Banku Polskiego, marka Lotto, ROHLIG SUUS Logistics, Grupa ERBUD S.A., Viridian Polska, Kancelaria Radzikowski, Szubielska i Wspólnicy, Wine Avenue, Grupa Adamed, Belvedere Catering by Design oraz Alpha Vision. Akcja została objęta Patronatem Honorowym Polskiego Związku Towarzystw Wioślarskich.