Rada naukowa

jakimiuk-artur Przewodniczący Rady Naukowej
Prof. dr hab. Przemysław Oszukowski
sands-dorota I Zastępca Przewodniczącej Rady Naukowej
Prof. dr hab. Monika Bekiesińska-Figatowska
danielewicz-roman

II Zastępca Przewodniczącej Rady Naukowej
Dr hab., prof. IMiD Magdalena Rutkowska

sobecka-justyna

Sekretariat:
Iwona Budzisz
22 32 77 383

iwona.budzisz@imid.med.pl
rada.naukowa@imid.med.pl
Budynek A, pok. 227

Rada Naukowa Instytutu Matki i Dziecka jest organem stanowiącym, inicjującym, opiniodawczym i doradczym Instytutu w zakresie jego działalności statutowej oraz w sprawach rozwoju kadry naukowej i badawczo-technicznej.

Rada Naukowa uprawniona jest do zajmowania stanowiska we wszystkich sprawach dotyczących działalności Instytutu.

Zgodnie ze Statutem Instytutu Matki i Dziecka zadania Rady Naukowej określa ustawa o instytutach badawczych z dnia 30 kwietnia 2010 roku (tekst jednolity Dz. U. z 2010 r. Nr 96, poz. 618 z późn. zm.) oraz uchwalony przez nią Regulamin Działania Rady Naukowej.

Instytut Matki i Dziecka posiada uprawnienia do nadawania stopni naukowych:

  • doktora nauk medycznych od 1950 roku,
  • doktora habilitowanego nauk medycznych od 1976 roku.

 

Skład Rady Naukowej

Członkowie Rady Naukowej w kadencji 2025-2029

1

Prof. dr hab. Monika Bekiesińska-Figatowska

radiodiagnostyka

 

2

Dr hab., prof. IMiD Magdalena Chełchowska

biochemia

 

3

Prof. dr hab. Marcin Czech

farmakoekonomika, ekonomika zdrowia

 

4

Ks. Prof. dr hab. Stanisław Dziekoński

katechetyka, pedagogika

 
5 Prof. dr hab. Paweł Gawliński

biologia molekularna

 

6

Dr hab., prof. IMiD Monika Gos

biologia medyczna

 

7

Dr hab., prof. IMiD Tadeusz Issat

położnictwo i ginekologia  

8

Dr hab., prof. IMiD Dorota Hoffman-Zacharska biologia molekularna  

9

Prof. dr hab. Teresa Jackowska hematologia dziecięca, onkologia dziecięca, pediatria  

10

Prof. dr hab. Anna Kostera-Pruszczyk neurologia, neurologia dziecięca  

11

Prof. dr hab. Bożena Leszczyńska-Gorzelak położnictwo i ginekologia  

12

Dr hab., prof. IMiD Beata Nowakowska genetyka medyczna  

13

Prof. dr hab. Przemysław Oszukowski położnictwo i ginekologia  

14

Dr hab., prof. IMiD Anna Raciborska pediatria, onkologia i hematologia dziecięca  

15

Prof. dr hab. Andrzej Radzikowski gastroenterologia, pediatria  

16

Dr hab. prof. IMiD Magdalena Rutkowska

pediatria, neonatologia  

17

Prof. dr hab. Dorota Sands pediatria, alergologia, choroby płuc  

18

Dr hab. prof. IMiD Ewa Sawicka chirurgia dziecięca  

19

Prof. dr hab. Piotr Sieroszewski położnictwo i ginekologia  

20

Prof. dr hab. Janina Stępińska kardiologia  

21

Dr hab., prof. IMiD Jolanta Sykut-Cegielska pediatria metaboliczna  

22

Dr hab. Agata Szkiełkowska

foniatria, otolaryngologia, audiologia  

23

Prof. dr hab. Katarzyna Tońska

genetyka, biologia molekularna

 

24

Dr hab. Ewa Toporowska-Kowalska

pediatria, gastroenterologia

 

25

Dr Roman Topór-Mądry

choroby wewnętrzne, zdrowie publiczne

 

26

Prof. dr hab. Marek Ussowicz

pediatria, onkologia, hematologia dziecięca

 

27

Dr hab. inż. lek. Dariusz Włodarek żywienie człowieka, dietetyka  

28

Prof. dr hab. Krzysztof Zabłocki

biochemia

 

29

Dr Anna Dzielska

zdrowie publiczne, edukacja i promocja zdrowia

 

30

Dr Katarzyna Niepokój

laboratoryjna genetyka medyczna

 

 

 

 

Zastępca Dyrektora ds. Nauki

 

1.

Prof. dr hab. Anna Fijałkowska – Zastępca Dyrektora ds. Nauki

kardiologia

 

 

Przedstawiciel Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego

 

1.

Prof. dr hab. inż. Dawid Larysz

neurochirurgia, neurolopsychologia, logopedia

 

Zadania Rady Naukowej

Uchwalanie statutu;

Opiniowanie kandydatów na stanowiska: zastępcy dyrektora do spraw naukowych, sekretarza naukowego oraz kierowników komórek organizacyjnych wskazanych w regulaminie organizacyjnym, odpowiedzialnych za prowadzenie badań naukowych;

Opiniowanie kierunkowych planów tematycznych badań naukowych i prac rozwojowych oraz finansowych instytutu, a także rocznych sprawozdań dyrektora z wykonania zadań;

Zatwierdzanie perspektywicznych kierunków działalności naukowej, rozwojowej i wdrożeniowej;

Opiniowanie wniosków w sprawie połączenia, podziału, przekształcenia lub reorganizacji instytutu oraz stałej współpracy instytutu z innymi osobami prawnymi;

Opiniowanie regulaminu organizacyjnego;

Opiniowanie rocznego planu finansowego;

Opiniowanie rocznych sprawozdań finansowych;

Opiniowanie podziału zysku instytutu;

Opiniowanie kwalifikacji osób na stanowiska pracowników naukowych i badawczo-technicznych oraz dokonywanie okresowej oceny dorobku naukowego i technicznego tych pracowników;

Opiniowanie wniosków o przyznawanie stypendiów naukowych;

Przeprowadzanie postępowań w sprawie nadania stopnia doktora i stopnia doktora habilitowanego w zakresie posiadanych uprawnień;;

Wnioskowanie do dyrektora o mianowanie na stanowisko profesora zwyczajnego lub profesora nadzwyczajnego;

Opiniowanie programów prowadzonych przez instytut studiów podyplomowych i doktoranckich;

Opiniowanie regulaminu zarządzania prawami autorskimi i prawami pokrewnymi oraz prawami własności przemysłowej oraz zasad komercjalizacji wyników badań naukowych i prac rozwojowych;

Przypisywanie poziomów Polskiej Ramy Kwalifikacji do kwalifikacji nadawanych po ukończeniu studiów podyplomowych, o których mowa w art. 2 ust. 3 pkt 1, z uwzględnieniem art. 21 ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o Zintegrowanym Systemie Kwalifikacji (Dz. U. z 2016 r. poz. 64);

Podejmowanie decyzji o włączeniu do Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji kwalifikacji nadawanych po ukończeniu studiów podyplomowych, uwzględniając informacje, o których mowa w art. 25 ust. 2 ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o Zintegrowanym Systemie Kwalifikacji;

Występowanie do ministra właściwego, o którym mowa w art. 2 pkt 14 ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o Zintegrowanym Systemie Kwalifikacji, z wnioskiem o włączenie do Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji kwalifikacji nadawanych po ukończeniu innych form kształcenia, w tym szkoleń i kursów dokształcających, o których mowa w art. 2 ust. 3 pkt 2.

Tryby działań Rady Naukowej w postępowaniu o nadanie stopnia doktora oraz w postępowaniu o nadanie stopnia doktora habilitacyjnego
Recenzje rozpraw doktorskich
Streszczenia rozpraw doktorskich lub opis w j. polskim i j. angielskim
Postępowania habilitacyjne

Projekty dofinansowane z UE BIP            Certyfikat Akredtycja Centrum Monitorowania Jakości

HR Excellence in Research          Szybka terapia onkologiczna Creative Commons