Dostępność

Deklaracja dostępności

 

Instytut Matki i Dziecka w Warszawie zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej  https://imid.med.pl/pl/

 

Dane teleadresowe podmiotu publicznego

Pełna nazwa: Instytut Matki i Dziecka

Adres do korespondencji:
Instytut Matki i Dziecka
Kasprzaka 17a
01-211 Warszawa

Adres e-mail: dyr@imid.med.pl

Strona internetowa: https://imid.med.pl/pl/

Data publikacji strony internetowej: 22.09.2015r.

Data ostatniej dużej aktualizacji: 08.10.2020r.

Oświadczenie sporządzono dnia: 14.03.2024r.

 

Stan dostępności cyfrowej

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Część treści jest niedostosowana do odczytu przez czytniki tekstu. Planujemy zbudowanie witryny internetowej zgodnie ze standardami WCAG 2.1.

Ułatwienia przeglądania treści dla osób z niepełnosprawnościami:

  • Zmiana wielkości czcionki;
  • Zmiana kontrastu;
  • Użytkownik może powiększyć tekst każdej strony do 200%, bez użycia technologii asystujących, a więc za pomocą rozwiązań przeglądarkowych (np. przyciskami Ctrl ++).  Metodą CTRL+ScrollUp można powiększyć nawet do 500%

Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych:

  • Tab – przejdź do kolejnego elementu;
  • Shift+Tab – przejdź do poprzedniego elementu;
  • Enter – aktywuj link lub przycisk, na którym jest fokus;
  • Strzałka w górę/dół – przewiń stronę w górę lub w dół
  • End – zjedź na dół strony
  • Home – wjedź na górę strony

 

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej lub zamieszczonych na niej treści można zgłaszać w następujących formach:

  • pisemnie pocztą na adres: Instytut Matki i Dziecka, ul. Kasprzaka 17a, 01-211 Warszawa lub bezpośrednio w kancelarii Instytutu
  • poprzez system ePUAP - adres skrytki na ePUAP: /IMiDWarszawa/SkrytkaESPmailowo
  • mailowo pod adresem sekretariatu dyr@imid.med.pl
  • telefonicznie pod numerem +48 22 32 77 305.  

 

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.

W takim żądaniu prosimy o podanie:

  • swojego imienia i nazwiska,
  • swoich danych kontaktowych,
  • opisu, na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby najlepszy według osoby występującej z żądaniem.

Informacje na temat tego jak przekazać nam informację o braku dostępności lub złożyć wniosek o zapewnienie dostępności znajdziesz poniżej w zakładce: "Informacje i wnioski o zapewnienie dostępności".
Jeżeli nasza reakcja, sposób zapewnienia dostępności lub zaproponowany dostęp alternatywny, będzie niewłaściwy w ocenie osoby występującej z żądaniem, ma ona prawo do złożenia skargi.

Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich. Link do strony internetowej Rzecznika Praw Obywatelskich

 

Dostępność architektoniczna

W zakresie architektonicznym ogólny poziom dostępności placówki jest dobry.

Na terenie Instytutu znajdują się 3 budynki (budynek A, B i C).

Budynki A i C zostały zmodernizowane, w budynku B (budynek szpitalny) zakończono przebudowę trzeciego piętra i poddasza.

Obiekty szpitala są częściowo przystosowane dla osób ze szczególnymi potrzebami – pochylnie dla wózków, windy, ciągi komunikacyjne, toalety są dostosowane dla osób ze szczególnymi potrzebami.

Rejestracja ambulatorium znajduje się na parterze w budynku A, rejestracje Izb Przyjęć Pediatrycznej oraz Położniczo-Ginekologicznej znajdują się w budynku B.

System graficznej identyfikacji wizualnej ułatwia dojście do Klinik - są odpowiednio oznaczone, tak aby można było dojechać windą do każdej jednostki organizacyjnej.

Rejestracja Centralna w budynku A oraz Rejestracja Izby Przyjęć Ginekologiczno-Położniczej wyposażone są w mobilne pętle indukcyjne. Z uwagi na mobilność urządzeń istnieje możliwość zmiany ich lokalizacji dostosowując do potrzeb pacjenta.

Brak oznaczeń kontrastowych lub w alfabecie Braille’a dla osób niewidomych i niedowidzących.

 

Dostępność informacyjno-komunikacyjna

Osoba Głucha / słabosłysząca ma prawo do skorzystania z pomocy osoby przybranej lub tłumacza w kontaktach z podmiotem leczniczym, zaś podmiot zobowiązany jest zapewnić możliwość korzystania przez te osoby z pomocy wybranego tłumacza języka migowego lub tłumacza – przewodnika. Osoba przybrana lub tłumacz mogą nieprzerwanie towarzyszyć pacjentowi  (np. w gabinetach lekarskich czy zabiegowych).

Instytut zapewnia bezpłatną pomoc osoby zapewniającej wsparcie komunikacyjne w języku migowym w sytuacjach, w których załatwiane są sprawy indywidualne związane z pobytem i leczeniem w ambulatorium/szpitalu. Zgłoszenie chęci skorzystania z takiej formy wsparcia można dokonać w następujący sposób:

  • wysłanie prośby pod adres poczty elektronicznej katarzyna.liszyk@imid.med.pl
  • telefonicznie:  +48 22 32 77 305
  • listownie na adres siedziby szpitala
  • składając wniosek w sekretariacie Instytutu – budynek A, p. III, pok. 328

Rejestracja Centralna w budynku A oraz Rejestracja Izby Przyjęć Ginekologiczno-Położniczej wyposażone są w mobilne pętle indukcyjne. Z uwagi na mobilność urządzeń istnieje możliwość zmiany ich lokalizacji dostosowując do potrzeb pacjenta.

Osoba z niepełnosprawnością korzystająca z pomocy psa asystującego może z nim wejść na teren ambulatorium oraz pomieszczeń poradni Instytutu Matki i Dziecka. Szczegółowe zasady dotyczące wejścia z psem asystującym na teren Instytutu, reguluje Regulamin stanowiący Załącznik nr 1 do Zarządzenia nr 77 - Regulamin wejścia z psem asystującym.

Jeśli jesteś osobą Głuchą/słabosłyszącą, a chcesz umówić się na wizytę, możesz to zrobić pisemnie, wysyłając e-mail na adres: skierowania@imid.med.pl
Do e-maila dołącz skierowanie, jeśli je masz.

 

Koordynator ds. dostępności:

Katarzyna Liszyk
Kontakt telefoniczny: +48 22 32 77 295
E-mail: katarzyna.liszyk@imid.med.pl


Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.

Tekst ETR: O Instytucie

 

Czym zajmuje się Instytut Matki i Dziecka?

Tekst łatwy do czytania (ETR) z informacjami na temat naszego Instytutu znajdziesz tutaj: Tekst ETR o IMID.

Informacje i wnioski o zapewnienie dostępności

Zapewnienie dostępności architektonicznej, informacyjno-komunikacyjnej lub cyfrowej

Każdy, bez konieczności wykazania interesu prawnego lub faktycznego, ma prawo poinformować Instytut o braku dostępności architektonicznej, informacyjno-komunikacyjnej lub cyfrowej, o których mowa odpowiednio w art. 6 pkt 1 lub 3 ustawy o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.

Informację można skierować na adres Instytutu, za pomocą skrzynki ePUAP lub na adres mailowy: katarzyna.liszyk@imid.med.pl
Dokument do pobrania: Informacja o braku dostępności

Ponadto jeśli w siedzibie albo na stronie internetowej Instytutu znajdują się utrudnienia powodujące, że osoba ze szczególnymi potrzebami ma trudność w załatwieniu swojej sprawy, istnieje możliwość złożenia wniosku o zapewnienie dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej.

__________________________________________________



Wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej

Zgodnie z art. 18 ust. 1 ustawy o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych każdy ma prawo wystąpić do podmiotu publicznego z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej wskazanej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej albo o jego udostępnienie za pomocą alternatywnego sposobu dostępu.

Wniosek powinien zawierać:

  • dane kontaktowe osoby występującej z wnioskiem,
  • wskazanie strony internetowej (albo jej części), która ma być dostępna cyfrowo,
  • wskazanie sposobu kontaktu z osobą występującą z wnioskiem,
  • wskazanie alternatywnego sposobu dostępu (jeśli dotyczy).

Wniosek można skierować na adres Instytutu, za pomocą skrzynki ePUAP lub na adres mailowy: katarzyna.liszyk@imid.med.pl
Wniosek można napisać samodzielnie lub skorzystać ze wzoru:
Dokument do pobrania: Wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej


Rozpoznanie wniosku

Zapewnienie dostępności strony internetowej lub elementu strony internetowej następuje bez zbędnej zwłoki, jednak nie później niż w terminie 7 dni od dnia wystąpienia z wnioskiem. Jeśli zapewnienie dostępności cyfrowej nie może nastąpić w tym terminie, Instytut powiadamia osobę występującą z wnioskiem o przyczynach opóźnienia oraz terminie w jakim zapewni dostępność, jednak termin nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z wnioskiem.

Możliwa jest odmowa zapewnienia dostępności cyfrowej jeśli wiązałoby się to z ryzykiem naruszenia integralności lub wiarygodności przekazywanych informacji. Jeśli Biuro RPO

nie jest w stanie zapewnić dostępności, powiadamia osobę występującą z wnioskiem o przyczynach zaistniałej sytuacji i wskazuje alternatywny sposób dostępu.

__________________________________________________



Wniosek o zapewnienie dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej

Zgodnie z art. 30 ustawy o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, osoba ze szczególnymi potrzebami lub jej przedstawiciel ustawowy, po wykazaniu interesu faktycznego, ma prawo wystąpić z wnioskiem o zapewnienie dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej. Wniosek jest wnoszony do podmiotu publicznego, z którego działalnością jest związane żądanie zapewnienia dostępności zawarte we wniosku.

Wniosek powinien zawierać:

  • dane kontaktowe wnioskodawcy,
  • wskazanie bariery utrudniającej lub uniemożliwiającej załatwienie sprawy w zakresie architektonicznym lub informacyjno-komunikacyjnym,
  • wskazanie sposobu kontaktu z wnioskodawcą,
  • wskazanie preferowanego sposobu zapewnienia dostępności (jeżeli dotyczy).

Wniosek można skierować na adres Instytutu, za pomocą skrzynki ePUAP lub na adres mailowy: katarzyna.liszyk@imid.med.pl
Wniosek można napisać samodzielnie lub skorzystać ze wzoru:
Dokument do pobrania: Wniosek o zapewnienie dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej


Rozpoznanie wniosku

Realizacja wniosku powinna nastąpić bez zbędnej zwłoki, nie później niż w ciągu 14 dni od dnia złożenia wniosku. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie będzie możliwe Biuro RPO niezwłocznie poinformuje o tym wnoszącego żądanie i wskaże nowy termin zapewnienia dostępności, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia złożenia wniosku o zapewnienie dostępności.

W przypadkach uzasadnionych wyjątkowymi okolicznościami, gdy zapewnienie dostępności w zakresie określonym we wniosku o zapewnienie dostępności będzie niemożliwe lub znacznie utrudnione, w szczególności ze względów technicznych lub prawnych, Biuro RPO niezwłocznie zawiadomi wnioskodawcę o braku możliwości zapewnienia dostępności i zapewni dostęp alternatywny.

Informacje o Instytucie Matki i Dziecka w Polskim Języku Migowym

Plan działania w zakresie poprawy dostępności

Na podstawie art. 14, w związku z art. 6 Ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, opracowany został plan działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami w Instytucie Matki i Dziecka.

 

Plan działania w zakresie poprawy dostępności - skan podpisanego dokumentu

Plan działania w zakresie poprawy dostępności - pdf

 

 

Projekty dofinansowane z UEBIPCertyfikat ISOCertyfikat ISO 1Certyfikat ISO 2

HR Excellence in Research          Szybka terapia onkologiczna Creative Commons