Klauzula informacyjna – kandydaci do pracy

KLAUZULA INFORMACYJNA
DLA KANDYDATA DO PRACY

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE. L. z 2016 r. Nr 119, str. 1) („RODO”) Instytut Matki i Dziecka z siedzibą w Warszawie przekazuje następujące informacje w związku z przetwarzaniem Pana/i danych osobowych w związku z procesem rekrutacji w IMiD.

1.      Dane administratora danych osobowych

Instytut Matki i Dziecka z siedzibą w Warszawie działający pod adresem ul. Kasprzaka 17A, 01-211 Warszawa, wpisany do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem: 0000050095, NIP: 5250008471, Regon: 000288395 („Instytut”).

Z Instytutem można kontaktować się w następujący sposób:

1)       kierując pismo na adres jego siedziby;

2)       elektronicznie:

a)       za pośrednictwem korespondencji mailowej na adres: dyr@imid.med.pl;

b)       za pośrednictwem platformy ePUAP na adres: /IMiDWarszawa/SkrytkaESP.

2.      Dane Inspektora Ochrony Danych Instytutu

Sylwia Matuszewska, e-mail: iod@imid.med.pl

3.      Cele i podstawy prawne przetwarzania danych:

1)     

przeprowadzenie procesu rekrutacji

art. 6 ust. 1 lit. c RODO w zw. z art. 221 § 1 i 2 ustawy Kodeks pracy

art. 6 ust. 1 lit. a RODO w zw. z art. 4 pkt 11 in fine (w przypadku danych innych niż wskazane w przepisach ustawy, jeśli Pan/i dobrowolnie je przekazali, co zostanie uznane za zachowanie równoważne udzieleniu zgody na ich przetwarzanie)

2)     

zapewnienie Pana/i bezpieczeństwa – w postaci nagrań z monitoringu wizyjnego;

(cel wynikający z prawnie uzasadnionych interesów Instytutu)

art. 6 ust. 1 lit. f RODO – przetwarzanie jest niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów Instytutu

3)     

archiwizacja danych osobowych

art. 6 ust. 1 lit. c RODO w zw. z art. 9 ust. lit. j RODO w zw. z ustawą o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach

4)     

ustalenie, dochodzenie lub obrona roszczeń

art. 6 ust. 1 lit. e RODO lub art. 9 ust. 2 lit. f RODO

4.      Okres przechowywania danych osobowych

Dane będą przechowywane przez okres trwania rekrutacji, a następnie po jej zakończeniu będą niezwłocznie usuwane, chyba że obowiązek ich przetwarzania będzie wynikał z obowiązujących przepisów prawa; w takich przypadkach czas przetwarzania będzie wskazany w tych przepisach.  

5.      Odbiorcy danych osobowych

Dane osobowe mogą być przekazywane:

1)       organom publicznym na podstawie obowiązujących przepisów prawa;

2)       podmiotom współpracującym z Instytutem na podstawie odpowiedniej umowy i po zastosowaniu odpowiednich środków organizacyjnych i technicznych służących ich zabezpieczeniu, w szczególności będą to:

a)       agencje rekrutacyjne (np. serwis Pracuj.pl);

b)       podmioty świadczące usługi: doradztwa prawnego, audytu, kurierskie lub pocztowe, księgowo-rozliczeniowe;

c)       podmioty będące dostawcami oprogramowania używanego do przetwarzania danych osobowych.

6.      Prawa podmiotów danych

Przysługuje Panu/i prawo do:

1)       dostępu do danych osobowych, w tym uzyskania ich kopii;

2)       sprostowania danych;

3)       usunięcia danych („prawo do bycia zapomnianym”);

4)       ograniczenia przetwarzania;

5)       wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem;

6)       sprzeciwu wobec przetwarzania Pana/i danych.

Ma Pan/i prawo w dowolnym momencie wnieść sprzeciw - z przyczyn związanych z Pana/i szczególną sytuacją - wobec przetwarzania swoich danych osobowych opartego na art. 6 ust. 1 lit. e i f RODO. Instytutowi nie wolno będzie już przetwarzać tych danych osobowych, chyba że wykaże on istnienie ważnych prawnie uzasadnionych podstaw do przetwarzania, nadrzędnych wobec Pana/i interesów, praw i wolności, lub podstaw do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń

Dodatkowo, jeśli uważa Pan/i, że dane osobowe nie są przetwarzane zgodnie z obowiązującymi przepisami, może Pan/i złożyć skargę do właściwego organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych
(ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa).

7.      Inne istotne informacje

Podanie danych osobowych, które są niezbędne do wypełnienia przez Instytut obowiązków prawnych, jest obligatoryjne. Podanie pozostałych danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne do prawidłowej realizacji procesu rekrutacji.

Pana/i dane osobowe, w ramach współpracy z innymi podmiotami, o której mowa wyżej, będą przekazywane co do zasady na terytorium państw członkowskich Unii Europejskiej (zgodnie z RODO).

Pana/i dane osobowe, w związku z korzystaniem z oprogramowania Microsoft Corporation, będą przekazywane poza obszar EOG – do USA. Przekazywanie danych będzie odbywało się na podstawie decyzji stwierdzającej równoważny stopień ochrony danych osobowych (Microsoft Corporation wpisany jest na listę aktywnych członków Data Privacy Framework).

Instytut nie będzie podejmował decyzji, w tym decyzji będących wynikiem profilowania w rozumieniu RODO, w sposób zautomatyzowany w oparciu o Pana/i dane osobowe.

 

 

Oświadczenie kandydata

Oświadczam, że zapoznałem/am się z treścią Klauzuli informacyjnej dla kandydatów do pracy w IMiD.

 

 

_____________________________

_____________________________

_____________________________

miejscowość

data

podpis

 

 

 

 

 

Projekty dofinansowane z UEBIPCertyfikat ISOCertyfikat ISO 1Certyfikat ISO 2

HR Excellence in Research          Szybka terapia onkologiczna Creative Commons