
Klauzula informacyjna – zatrudnieni
KLAUZULA INFORMACYJNA |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE. L. z 2016 r. Nr 119, str. 1) („RODO”) Instytut Matki i Dziecka z siedzibą w Warszawie przekazuje następujące informacje w związku z przetwarzaniem Pana/i danych osobowych w związku z zatrudnieniem w IMiD. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
1. Dane administratora danych osobowych |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Instytut Matki i Dziecka z siedzibą w Warszawie działający pod adresem ul. Kasprzaka 17A, 01-211 Warszawa, wpisany do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem: 0000050095, NIP: 5250008471, Regon: 000288395 („Instytut”). Z Instytutem można kontaktować się w następujący sposób: 1) kierując pismo na adres jego siedziby; 2) elektronicznie: a) za pośrednictwem korespondencji mailowej na adres: dyr@imid.med.pl; b) za pośrednictwem platformy ePUAP na adres: /IMiDWarszawa/SkrytkaESP. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2. Dane Inspektora Ochrony Danych Instytutu |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sylwia Matuszewska, e-mail: iod@imid.med.pl |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
3. Cele i podstawy prawne przetwarzania danych: |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
4. Okres przechowywania danych osobowych |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Dane będą przechowywane co do zasady przez okres przewidziany w przepisach o archiwizacji dokumentacji pracowniczej, tj. przez okres 50 lat od ustania stosunku pracy w przypadku stosunków pracy nawiązanych prze1 stycznia 2019 r., a w przypadku umów o pracę zawartych po dniu 1 stycznia 2019 r. – przez 10 lat od ustania stosunku pracy. Możliwe jest, że niektóre rodzaje danych będą przetwarzane przez krótszy okres – zgodnie z postanowieniami obowiązującej w Instytucie Instrukcji kancelaryjnej lub przyjętymi wewnętrznie zarządzeniami. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
5. Odbiorcy danych osobowych |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Dane osobowe mogą być przekazywane: 1) organom publicznym na podstawie obowiązujących przepisów prawa; 2) podmiotom współpracującym z Instytutem na podstawie odpowiedniej umowy i po zastosowaniu odpowiednich środków organizacyjnych i technicznych służących ich zabezpieczeniu, w szczególności będą to: a) podmioty świadczące usługi: doradztwa prawnego, audytu, kurierskie lub pocztowe, księgowo-rozliczeniowe; b) podmioty będące dostawcami oprogramowania używanego do przetwarzania danych osobowych. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
6. Prawa podmiotów danych |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Przysługuje Panu/i prawo do: 1) dostępu do danych osobowych, w tym uzyskania ich kopii; 2) sprostowania danych; 3) usunięcia danych („prawo do bycia zapomnianym”); 4) ograniczenia przetwarzania; 5) wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem; 6) sprzeciwu wobec przetwarzania Pana/i danych. Ma Pan/i prawo w dowolnym momencie wnieść sprzeciw - z przyczyn związanych z Pana/i szczególną sytuacją - wobec przetwarzania swoich danych osobowych opartego na art. 6 ust. 1 lit. e i f RODO. Instytutowi nie wolno będzie już przetwarzać tych danych osobowych, chyba że wykaże on istnienie ważnych prawnie uzasadnionych podstaw do przetwarzania, nadrzędnych wobec Pana/i interesów, praw i wolności, lub podstaw do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń Dodatkowo, jeśli uważa Pan/i, że dane osobowe nie są przetwarzane zgodnie z obowiązującymi przepisami, może Pan/i złożyć skargę do właściwego organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
7. Inne istotne informacje |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Podanie danych osobowych, które są niezbędne do wypełnienia przez Instytut obowiązków prawnych, jest obligatoryjne. Podanie pozostałych danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne do prawidłowej realizacji stosunku pracy. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Pana/i dane osobowe, w ramach współpracy z innymi podmiotami, o której mowa wyżej, będą przekazywane co do zasady na terytorium państw członkowskich Unii Europejskiej (zgodnie z RODO). Pana/i dane osobowe, w związku z korzystaniem z oprogramowania Microsoft Corporation, będą przekazywane poza obszar EOG – do USA. Przekazywanie danych będzie odbywało się na podstawie decyzji stwierdzającej równoważny stopień ochrony danych osobowych (Microsoft Corporation wpisany jest na listę aktywnych członków Data Privacy Framework). |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Instytut nie będzie podejmował decyzji, w tym decyzji będących wynikiem profilowania w rozumieniu RODO, w sposób zautomatyzowany w oparciu o Pana/i dane osobowe. |
Oświadczenie pracownika
Oświadczam, że zapoznałem/am się z treścią Klauzuli informacyjnej dla pracowników IMiD.
_____________________________ |
_____________________________ |
_____________________________ |
miejscowość |
data |
podpis |
|
|
|