Organizujesz ciekawą konferencję, akcję, kampanię bliską działalności IMiD?
Wystąp o patronat Instytutu Matki i Dziecka.
Skan podpisanego wniosku prześlij na adres PR@imid.med.pl
Wniosek do pobrania tutaj
Atopowi Bohaterowie czują więcej!
Na atopowe zapalenie skóry (AZS) cierpi już co piąte dziecko w Polsce [1]. AZS jest zapalną, nawrotową, przewleką chorobą skóry o podłożu alergicznym. To jednak coś więcej niż pieczenie, wypryski czy uporczywy świąd. Układ nerwowy jest najbardziej spokrewniony ze skórą i najszybciej się z nią komunikuje. Dlatego stres małych atopików jest natychmiast widoczny na ich skórze. Bez wsparcia psychologa leczenie AZS często okazuje się nieskuteczne. Obok dolegliwości skórnych dzieci często zmagają się ze wstydem, rozdrażnieniem i wyobcowaniem [2]. Mali atopicy po prostu „czują więcej". To właśnie dla nich i ich rodzin powstała kampania „Atopowi Bohaterowie". Jej celem jest zwrócenie uwagi na psychosomatyczny aspekt choroby oraz konieczność budowania poczucia własnej wartości u małych atopików, a także edukacja społeczeństwa oraz propagowanie postaw tolerancji.
W oparciu o porady specjalistów będziemy rozmawiać o tym, jak oswoić chorobę, jak radzić sobie w trudnych sytuacjach, jak opanować negatywne emocje. Poznamy także historie prawdziwych „Atopowych Bohaterów", którzy pomimo codziennych ograniczeń realizują marzenia, rozwijają pasje i odnoszą sukcesy.
Determinujący wpływ na poczucie własnej wartości dziecka ma przede wszystkim wychowanie. To rodzice i opiekunowie podczas codziennych kontaktów kształtują u dziecka wiarę w swoje możliwości. Im jest ona większa, tym mały bohater łatwiej radzi sobie z atopową codziennością.
Aby ułatwić rodzicom i opiekunom to zadanie, autorka bajek dla dzieci Roksana Wróbel we współpracy z psycholog dziecięcą Martą Żysko - Pałubą i rodzinami atopików, tworzy bajkę terapeutyczną dla dzieci chorych na AZS. Bajka będzie składać się z kilku odcinków pokazujących najbardziej popularne atopowe problemy i związane z nimi emocje.
Strona internetowa kampanii: http://atopowibohaterowie.pl/
Facebook: https://www.facebook.com/AtopowiBohaterowie/?fref=ts
Kanał na YouTube: https://www.youtube.com/c/AtopowiBohaterowie
„Mama w Formie!" to akcja społeczna - program, którego celem jest popularyzacja zdrowego, aktywnego stylu życia kobiet w ciąży, a co za tym idzie, korzystnego rozwoju psychofizycznego ich dzieci.
O przebiegu ciąży i rozwoju dziecka w trakcie tych szczególnych 9 miesięcy pisze się bardzo wiele. Dużo miejsca poświęca
się także roli prawidłowego żywienia, wykluczenia alkoholu i tytoniu oraz właściwej suplementacji. Czy równie jasne dla każdej zdrowej przyszłej mamy jest to, że w ciąży powinna być aktywna fizycznie?
Niestety przyszłe mamy wciąż wolą unikać aktywności fizycznej w ciąży, obawiając się o zdrowie swojego dziecka. Zdecydowana większość nosząc coraz cięższy brzuch, nie przykłada wielkiej wagi do tego, by pozostać w formie, brakuje
im motywacji do regularnej aktywności fizycznej Skupiają się głównie na dostarczeniu rozwijającemu się dziecku składników odżywczych.
Tymczasem badania naukowe potwierdzają, że właśnie regularna aktywność fizyczna z zachowaniem zasad bezpiecznego treningu, nie tylko nie zaszkodzi dziecku i mamie, ale pozytywnie wpłynie na przebieg ciąży, porodu i rozwój maleństwa.
To niedoceniana, a wyjątkowo cenna i jedyna w swoim rodzaju inwestycja w zdrowie i harmonijny rozwój mamy i dziecka.
W opinii przyszłych mam i lekarzy – specjalistów waga przykładana do tego zagadnienia jest wciąż w Polsce niewystarczająca. Skłoniło to Instytut Matki i Dziecka do podjęcia tego tematu i zainicjowania programu, którego celem jest uświadomienie kobietom w ciąży oraz środowisku medycznemu potrzeby aktywności fizycznej w ciąży. Efektem wspólnych działań specjalistów z Instytutu Matki i Dziecka oraz doświadczonych trenerów i sportowców jest portal mamawformie.pl gdzie bezpłatnie udostępniono materiały video z bezpiecznymi ćwiczeniami na każdy trymestr ciąży. Przyszłe mamy mogą się tam zapoznać z aktualnym stanem wiedzy na temat korzystnego wpływu ćwiczeń w ciąży i dowiedzieć się jak ćwiczyć bez obaw o stan swój i swojego dziecka.
Serdecznie zapraszamy www.mamawformie.pl
Książeczka Marta i Spino autorstwa Joanny Wiecińskiej, z ilustracjami Darii Grad, to jeszcze jeden przykład z kategorii „balsam dla duszy”, tym razem dziecięcej, hospitalizowanej. Autorka z wyczuwalną troską, prowadzi małego czytelnika przez kolejne etapy postępowania lekarskiego na oddziale ortopedycznym, snując opowieść o tym, co się wydarzy. Narracji towarzyszą pomysłowe ilustracje do pokolorowania oraz oryginalne zagadki, które uruchamiają twórczość i aktywność dziecka. Zadania do wykonania czynią dziecko aktywnym podmiotem całej opowieści.
Pomysł i realizacja: Joanna Wiecinska. Ilustracje: Daria Grad
Fundacja Kręgosłup w Działaniu
Opowieść o małej pandzie Boni, która nie umiała chodzić po drzewach i choć cała rodzina namawiała ją do podejmowania prób
i ćwiczeń, Bonia uznała, że się tego nie nauczy.
- Wszystkie PANDY chodzą po drzewach! Mama chodzi, Tata chodzi i ja chodzę po drzewach! Uwielbiamy chodzić po drzewach!
- Ale ja nie jestem WSZYSTKIE PANDY – oburza się Bonia. - Ja jestem Panda Bonia!
I wszystko toczyłoby się jak zwykle, gdyby Bonia nie zaprzyjaźniła się ze Szczekuszką, która potrzebowała pomocy. A żeby pomóc, trzeba było wejść na drzewo...
Opowieść terapeutyczna motywująca dzieci w trakcie rehabilitacji oraz pokonywania rozmaitych życiowych barier.
Panda Bonia to książka dla dzieci, ale i dla rodziców, którzy kochają swoje dziecko tak bardzo, że w momencie zagrożenia niepełnosprawnością podejmują wspólnie z nim walkę o jak najpełniejszą sprawność fizyczną i umysłową. Rehabilitacja to nie tylko sprawa codziennych fizycznych
zmagań dziecka. Panda Bonia pokazuje wyraźnie, że w walce o jak najlepsze funkcjonowanie współpracuje cała rodzina. Nie zapomina się o zabawie, byciu ze sobą w pełnym kontakcie zgodnym z potrzebami każdego członka rodziny. Książka daje nadzieję, że w pewnym momencie żmudnej rehabilitacji samo ćwiczące dziecko zauważy potrzebę wytężonej pracy. Dzięki ciepłemu i pełnemu zrozumienia wsparciu rodziny, towarzyszącemu czule a zarazem stanowczo, zdecydowanie i z pełną wiarą w codziennych zmaganiach, dziecko osiągnie zwycięstwo: uzyska maksymalną samodzielność przy swoim optymalnym rozwoju i zaakceptuje siebie takim, jakie jest, bo otoczone akceptacją bliskich wygrywa i przegrywa z pełną samoakceptacją obu stanów i idzie szczęśliwe w now
y świat. Jeszcze jedno przesłanie ukazuje nam Panda Bonia – najważniejsze być sobą i pozwolić innym wybierać moment na dojrzewanie do samostanowienia. Rodzice, rodzeństwo wspomagają proces rehabilitacji - swoją postawą cierpliwości i wyrozumiałości pozostawiają osobie ćwiczącej przestrzeń i
czas na podjęcie decyzji: do startu...
Mirella Kozakiewicz, fizjoterapeuta, i Anna Mirny, psycholog, zajmujące się terapią dzieci wymagających rehabilitacji
Obejrzyj prezentację tutaj.
Partnerstwo dla Zdrowia to wyjątkowa platforma porozumienia trzech firm (Biedronka, Danone, Lubella) i instytucji naukowej (Instytut Matki i Dziecka). Celem Partnerstwa jest promowanie zdrowego odżywiania, jako podstawy rozwoju fizycznego i intelektualnego dzieci w wieku szkolnym.
Pierwszy produkt użyteczny społecznie - Mleczny Start
W myśl zasady „razem można więcej” Partnerzy stworzyli kreatywną platformę porozumienia, która połączyła odmienne sposoby funkcjonowania dużych przedsiębiorstw i uznanego ośrodka naukowego. Już od samego początku działalności Partnerstwa dla Zdrowia współpracę oparto na przejrzystych zasadach. Dzięki temu możliwe było wspólne dzielenie się wiedzą i doświadczeniem, tak aby korzyści społeczne były jeszcze większe. Każdy z Partnerów zyskał tym samym świadomość swojej równorzędnej pozycji.
Owocem pracy Partnerstwa dla Zdrowia jest stworzenie Mlecznego Startu – pierwszego na polskim rynku produktu użytecznego społecznie w Europie, który zaspokaja potrzeby dziecka w wieku szkolnym i jest dostępny dla mniej zamożnej części społeczeństwa.
Według badań marketingowych przeprowadzonych na zlecenie Danone Sp. z o. o., 57% polskich dzieci poniżej 6 roku życia jada owsiankę na mleku co najmniej 3 razy w tygodniu . Chcąc dopasować się do zwyczajów żywieniowych najmłodszych Polaków, Partnerstwo dla Zdrowia stworzyło Mleczny Start - tradycyjny posiłek w nowoczesnej formie. Jest to kaszka manna z mlekiem, wzbogacona w specjalnie dobrane witaminy (D, C, E i B6) i składniki mineralne (wapń, żelazo, cynk i magnez) niezbędne do prawidłowego rozwoju dzieci w wieku szkolnym. Dostarcza dziecku do 25% dziennego zapotrzebowania na wybrane składniki odżywcze.
Młody organizm potrzebuje witamin, składników mineralnych i aktywności fizycznej aby zdrowo się rozwijać. Partnerstwo dla Zdrowia zaangażowało się również w promocję aktywności fizycznej dzieci organizując w 2008 roku Puchar Mlecznego Startu.
Każdej z firm i organizacji wchodzących w skład Partnerstwa dla Zdrowia, z racji prowadzonej działalności, tematyka zdrowego żywienia jest bliska. Instytut Matki i Dziecka definiuje podstawowy obszar swoich badań, jako ochronę zdrowia dzieci, w tym również dbałość o prawidłowy rozwój psycho-fizyczny. Zaangażowanie w Partnerstwo Danone, Lubelli i Biedronki wynika z filozofii tych firm, zakładającej promowanie - w trosce o zdrowie konsumentów - prawidłowego, odpowiednio zbilansowanego żywienia. Partnerzy chcą dzielić się swoją wiedzą i robić to wspólnie, by korzyści społeczne były jeszcze większe.
Projekt powstał z myślą o rodzicach i opiekunach dzieci z AZS, którzy:
- mają utrudniony dostęp do wiedzy na temat atopii,
- przeczytali już wiele na temat choroby, ale ciągle gubią się w gąszczu informacji,
- chcieliby wyjaśnić swoje wątpliwości w bezpośredniej rozmowie z lekarzami i specjalistami zajmującymi się atopię,
- pragną poznać inne rodziny borykające się z AZS,
- chcą ułatwić swojemu dziecku kontakt z innymi dziećmi z AZS,
- chcą zaangażować się w projekt mający na celu polepszenie jakości życia osób z AZS.
Projekt Halo! ATOPIA skierowany jest też do wszystkich osób, które zawodowo lub w jakikolwiek inny sposób mają kontakt z osobami z AZS.
KALENDARIUM WYDARZEŃ
28/07
spotkanie z rodzicami i opiekunami, Warszawa
26/09
konferencja (dermatologia i alergologia), Warszawa
29/09
spotkanie z rodzicami i opiekunami, Warszawa
16/10
konferencja (immunologia i pediatria), Radom
27/10
spotkanie z rodzicami i opiekunami, Warszawa
13/11
konferencja (psychologia i dietetyka), Warszawa
24/11
spotkanie z rodzicami i opiekunami, Warszawa
grudzień
wydanie publikacji nt. AZS u dzieci
Atopia, Alergia, AZS… Czy to to samo?
Atopia to genetycznie uwarunkowany zespół zaburzeń układu odpornościowego - można powiedzieć, że jest to skłonność do alergii. Na pojawienie się atopii i jej przebieg znaczny wpływ mają czynniki środowiskowe.
Alergia atopowa zawsze jest IgE-zależna, co oznacza, że we krwi osób z atopią znajdują się immunoglobuliny E w wysokim stężeniu. Atopowa może być: pokrzywka, atopowe zapalenie skóry oraz astma, zapalenie spojówek, zapalenie oskrzeli, nieżyt nosa, gardła, uszu czy zatok.
Atopowe zapalenie skóry (AZS) jest przewlekłą, nawracającą chorobą zapalną skóry. Jego objawami są suchy, łuszczący się naskórek, zaczerwienienie i obrzęk, świąd oraz pieczenie skóry. Całkowite wyleczenie tej niezakaźnej choroby jest na razie niemożliwe – chory odczuwa jej skutki przez całe życie. AZS jest często pierwszą manifestacją atopii i rozwija się najczęściej w wieku niemowlęcym.
Więcej na temat atopii, alergii, AZS i życia z chorobą możesz przeczytać na stronach halo atopia.pl i fundacja-alabaster.org porozmawiać o tym z lekarzami podczas spotkań oraz posłuchać na jesiennych konferencjach.
Instytut Matki i Dziecka po raz kolejny objął patronatem akcję związaną zbezpieczeństwem dzieci na placach zabaw „Bezpieczne place zabaw”. Podczas tegorocznej edycji Centrum Kontroli Placów Zabaw przetestuje urządzenia na 25 placach w różnych częściach Polski. Poziom bezpieczeństwa każdego z takich placów zostanie oznaczony na specjalnej, postawionej tam tablicy. Wynik akcji, jak również inne wartościowe informacje na temat bezpiecznych miejsc dla dzieci w Polsce można znaleźć pod adresem akcji adresem akcji.
Instytut Matki i Dziecka obejmie patronatem kolejną, czwartą już edycję kampanii edukacyjnej „Mamo, tato wolę wodę!”, skierowanej do dzieci z przedszkoli, ich rodziców oraz nauczycieli. Organizatorami akcji są firma Żywiec Zdrój wraz z Laboratorium Edukacji KidsLab. Poprzednia edycja kampanii, przeprowadzona w 2011 r., objęła swoim zasięgiem 1140 przedszkoli z wielu miast Polski. Głównym celem przedsięwzięcia jest zapobieganie nadwadze i otyłości wśród dzieci poprzez propagowanie picia wody, aktywnego stylu życia, i kształtowanie właściwych nawyków żywieniowych u najmłodszych.
Kampania społeczna Wyprzedzamy nowotwór!
Organizator: Fundacja Pomocy Dzieciom z Chorobą Nowotworową
Kampanię wspiera Polski Związek Motorowy, automobilkluby i zawodnicy Historycznych Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski.
Patronaty
Patronat honorowy – Ministerstwo Zdrowia, Instytut Matki i Dziecka
Patron merytoryczny - prof. nadzw. dr hab. n. med. Anna Raciborska, kierownik Kliniki Onkologii i Chirurgii Onkologicznej Dzieci i Młodzieży w IMiD
Patronat medialny – TVP2
Cel kampanii, odbiorcy
Celem kampanii jest poprawa wczesnej diagnostyki choroby nowotworowej u dzieci i uświadomienie, że choroba może dotknąć dziecko w każdym wieku, ale nowotwór wcześnie wykryty w większości przypadków jest wyleczalny. Jesteśmy w stanie wyleczyć ponad 80% dzieci, których dotyka choroba.
Kampanię kierujemy do rodziców oraz pediatrów i lekarzy podstawowej opieki zdrowotnej.
Skąd pomysł na rajdy?
Załoga rajdowa musi być doskonale wyszkolona, aby podczas zawodów błyskawicznie podejmować właściwe decyzje. O sukcesie często decydują ułamki sekund.
Podobnie jest w przypadku diagnozowania choroby nowotworowej u dzieci. Czas reakcji jest jednym z najważniejszych czynników decydujących o efektach leczenia! Dlatego kluczowe jest pogłębianie wiedzy i zachowanie czujności onkologicznej, tak aby nie przeoczyć pierwszych objawów choroby, szybko podjąć właściwą decyzję i skierować dziecko do odpowiedniego ośrodka specjalistycznego.
Opis sytuacji
Nowotwory u dzieci należą to tzw. chorób rzadkich czyli dotykają niedużą liczbę osób w porównaniu do całej populacji (ok. 1200 nowych przypadków rocznie). Jednak alarmujące jest to, że nowotwory stanowią (po wypadkach, urazach i zatruciach) drugą przyczynę śmierci dzieci, ponieważ wciąż mamy problem z diagnozą choroby nowotworowej u dzieci.
Rozpoznanie niektórych typów nowotworów u dzieci jest stawiane najczęściej w zaawansowanych stadiach klinicznych (III i IV). Szanse na wyleczenie są wtedy bardzo małe, proces leczenia jest zdecydowanie dłuższy, trudniejszy, mocniej obciąża dziecko
i całą jego rodzinę, powoduje też więcej skutków ubocznych i - pomimo pozytywnego zakończenia leczenia - dziecko w wyniku choroby może być dotknięte niepełnosprawnością do końca życia.
Musimy zmienić tę sytuację i poprawić wczesną diagnostykę choroby nowotworowej tak aby dziecko trafiało do onkologa zanim choroba będzie zaawansowana.
Pamiętajmy! Wczesne rozpoznanie choroby nowotworowej u dziecka oraz skuteczne leczenie to mniejsze zaawansowanie choroby, mniej intensywne leczenie, lepsze rokowanie, mniejsze ryzyko wystąpienia zarówno wczesnych, jak i późnych powikłań, krótsze hospitalizacje, niższe koszty leczenia, a przede wszystkim większa liczba wyleczonych dzieci.
Co robimy, aby poprawić sytuację
Rozpoznanie nowotworu u dziecka w początkowym stadium rozwoju może być bardzo trudne, gdyż objawy są często niespecyficzne i mogą przypominać powszechnie występujące choroby wieku dziecięcego. Dlatego też bardzo ważne jest pogłębianie w tym zakresie wiedzy lekarzy, a także rodziców.
Dla rodziców, w ramach akcji, przygotowujemy filmik animowany na temat wczesnych objawów nowotworów u dzieci. Animacja ma uświadamiać jakie objawy powinny nas zaniepokoić i spowodować wizytę u lekarza i dalszą diagnostykę.
Planujemy także wydać książeczkę o dzielnym samochodziku (bohaterką ma być Syrena, która bierze udział w rajdach HRSMP) – tak aby docierać także do najmłodszych.
Pediatrów i lekarzy podstawowej opieki medycznej namawiamy do korzystania z bezpłatnych szkoleń umieszczonych na Medycznej Platformie Edukacyjnej. Autorem kursów jest prof. dr hab. n. med. Jerzy R. Kowalczyk z Kliniki Hematologii, Onkologii i Transplantologii Dziecięcej UM w Lublinie.
Tytuły kursów:
1. Nowotwory u dzieci. Epidemiologia, etiologia, wczesne objawy.
2. Lekarz POZ w opiece nad dzieckiem z chorobą nowotworową.
Plan rajdowy 2019
Rajdówka w barwach kampanii pojawia się na odcinkach specjalnych podczas każdej rundy Historycznych Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski:
· 26-28 kwietnia – Rajd Świdnicki-Krause
· 31 maja-2 czerwca – Rajd Nadwiślański
· 28-30 czerwca – Rajd Polski
· 8-10 sierpnia – Rajd Rzeszowski
· 5-7 września – Rajd Śląska
· 4-6 października – Rajd Dolnośląski
Ponadto wszyscy zawodnicy HRSMP, wyrażając symbolicznie swoje wsparcie, nakleją na samochodach logo kampanii.
Do kampanii włączają się także uczestnicy Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski
oraz innych dziedzin motorsportu.
Podczas 76. Rajdu Polski z naklejką akcji jechały legendy polskiego motorsportu czyli
Krzysztof Hołowczyc i Maciej Wisławski.
Akcja dotarła także do środowiska drifterów – logo „Wyprzedzamy nowotwór” pojawiło się
na samochodzie Oli Fijał.
Opel Astra GSi w barwach kampanii „Wyprzedzamy nowotwór”
Kampania w mediach
Kampania społeczna „Wyprzedzamy nowotwór” otrzymała patronat medialny TVP2. W tym roku o akcji mówiliśmy w programie „Pytanie na śniadanie” oraz w TVP Wrocław (przy okazji Rajdu Świdnickiego-Krause). Na każdą rundę rajdową zapraszane będą oddziały regionalne TVP, a w PnŚ pojawią się filmowe rekomendacje akcji.
O kampanii piszą największe, najbardziej zasięgowe gazety i portale internetowe, m.in.: interia.pl, dziennik.pl, fakt24.pl, sport.pl, auto.dziennik.pl, newsweek.pl, wprost.pl, playboy.pl, autocentrum.pl.
W zeszłym roku, po pilotażu kampanii podczas Rajdu Rzeszowskiego i Rajdu Wisły, uzyskaliśmy 35 publikacji, zasięg ponad 15mln, AVE ok. 113 tys. zł.
W tym roku (od kwietnia do lipca 2019) uzyskaliśmy już 85 publikacji, zasięg 20 mln, AVE 340 tys. zł.
Aby zrealizować najważniejszy edukacyjny cel kampanii „Wyprzedzamy nowotwór”, musimy docierać do jak najszerszego grona odbiorców. Dlatego też chcemy realizować kolejne pomysły, które wzmocnią nasz przekaz i zainteresują media, tj.:
- zaproszenie do udziału w kampanii znanych osób/ aktorów/sportowców;
- uruchomienie strony internetowej kampanii, na której pojawiać się będą teksty dotyczące zdrowia dzieci i onkologii, ciekawostki, wywiady, filmy, relacje z wydarzeń;
- organizacja eventu rajdowego,
- organizacja kongresu szkoleniowego dla lekarzy.
13 listopada 2012 - WARSZAWA
Konferencja: "AZS u dzieci z perspektywy dietetyki i psychologii”
godz. 10:00 – 15:00
Centrum Bankowo-Finansowe "Nowy Świat"
ul. Nowy Świat 6/12, sala kinowa
Nie możesz przyjechać - oglądaj on-line na atopowe.pl/czat
O tym, jak ważne jest przy AZS zdrowe odżywianie się, oraz umiejętne wprowadzanie nowych produktów, opowiedzą - >mgr Bożena Kropka oraz mgr inż. Joanna Żółkowska.
Mgr Aleksanda Banasiewicz-Tenerowicz oraz mgr Katarzyna Wyrzykowska pokażą związek między kondycją psychiczną, poziomem stresu i przebiegiem choroby. Wyjaśnią jak poziom stresu rodziców oddziałuje na dzieci chore na AZS.
W zagadnienie opieki psychodermatologicznej wprowadzi nas gość specjalny konferencji prof. nadzw. dr hab. Anna Zalewska-Janowska.
Konferencja jest kolejnym wydarzeniem w projekcie Halo! ATOPIA, współfinansowanego przez Ministra Pracy i Polityki Społecznej w ramach Programu Operacyjnego FIO (Fundusz Inicjatyw Obywatelskich).
Organizator: Fundacja Alabaster
Partner projektowy: Instytut Matki i Dziecka
Partnerzy merytoryczni: Polskie Towarzystwo Dermatologiczne, Fundacja Pokonać Alergię
Patron honorowy: Wojewoda Mazowiecki
Zapraszam do zapoznania się z informacją o tym przedsięwzięciu.
Rejestracja na stronie projektu Halo! ATOPIA - udział w konferencji jest BEZPŁATNY
Aby wziąć udział w konferencji z ekspertami już teraz wejdź na stronę www.haloatopia.pl i zgłoś swój udział w spotkaniu.
Osoby, które nie mogą przybyć na konferencję, zapraszamy do oglądania na żywo jej przebiegu za pomocą „streamingu” ufundowanego przez firmę Bioderma, i uczestnictwa w czacie w serwisie atopowe.pl
„Dziecko i Pies” to tytuł poradnika edukacyjnego dla rodziców małych dzieci, którzy już mają lub dopiero planują przygarnąć czworonożnego pupila. Publikacja powstała w ramach współpracy brytyjskiej firmy Butcher’s Pet Care z Instytutem Matki i Dziecka.
Posiadanie psa ma wiele zalet, a dorastanie ze zwierzęciem może być źródłem wielu ważnych i cennych doświadczeń dla całej rodziny. Jednak dzieje się tak tylko wtedy, gdy wszyscy są odpowiednio przygotowani na jego pojawienie się w domu, traktują posiadanie psa równie poważnie i podejmują decyzję z całą świadomością obowiązku, jaki na siebie przyjmują. Dlatego zanim rodzice zadadzą sobie pytanie – czy ich dziecko jest już wystarczająco odpowiedzialne, najpierw powinni zastanowić się, czy oni sami są gotowi na to, by przyjąć pod swój dach nowego pupila – mówi Kinga Dutkiewicz - Częścik, psycholog dziecięcy z Instytutu Matki i Dziecka.
Poradnik „Dziecko i Pies” to pomysł firmy Butcher’s Pet Care, specjalizującej się w produkcji wysokiej jakości karmy dla psów i kotów. Celem publikacji jest ukazanie korzyści płynących z wychowywania dziecka w otoczeniu zwierząt, ale także stworzenie praktycznego przewodnika o tym, jak odpowiednio przygotować psa do powitania nowego członka rodziny i odwrotnie – jak nauczyć dziecko troski o zwierzę. Czujemy się zaszczyceni faktem, że Instytut Matki i Dziecka zgodził się zostać patronem poradnika i jednocześnie zaangażował swoich ekspertów w jego tworzenie. To świadczy o tym, że tematy, które w nim poruszamy, są istotne i potrzebne. Dodatkowo, koncepcja poradnika jest zgodna z misją naszej firmy i świetnie wpisuje się w założenia naszego programu edukacyjnego „Dobrze nam ze sobą”. Jego głównym założeniem jest zwrócenie większej uwagi właścicieli czworonogów na budowanie relacji ze swoimi pupilami, a tym samym próbę zrozumienia ich potrzeb, co przynosi obopólne korzyści - dla samego zwierzęcia, jak i całej rodziny – komentuje Grażyna Leloch – Wilgat, Marketing Manager, Butcher’s Pet Care.
Co znajduje się w poradniku?
Treści książeczki zostały opracowane zarówno przez ekspertów Instytutu Matki i Dziecka: lekarza pediatrę, psychologa dziecięcego, jak również ekspertów marki Butcher’s Pet Care – zoopsychologa i lekarza weterynarii. Dzięki temu poradnik zawiera wszystkie najważniejsze informacje dotyczące zdrowia dziecka w kontekście kontaktu ze zwierzęciem oraz zasady budowania relacji między dziećmi, a ich czworonożnymi przyjaciółmi, m.in. poprzez wytłumaczenie maluchowi różnych reakcji psa i jego zachowań. Dodatkowo, rodzice znajdą w książeczce praktyczne wskazówki na temat tego, jak odpowiednio przygotować mieszkanie dla nowego czworonożnego lokatora oraz jak nauczyć malucha podstawowych zasad opieki nad pupilem.
Poradniki będą dostępne w Instytucie Matki i Dziecka od listopada. Marka Butcher’s Pet Care zadbała także o przygotowanie specjalnego kącika dla najmłodszych, gdzie m.in. zostaną ustawione standy z różnej wielkości psami. Maluchy będą mogły porównać swój wzrost ze wzrostem ulubionego czworonoga. W ramach akcji dzieci odwiedzające Instytut Matki i Dziecka otrzymają także magnesy „dzielnego pacjenta” i maskotki.
Więcej informacji na temat akcji i poradnika „Dziecko i Pies” można znaleźć na facebookowym profilu „Dobrze nam ze sobą”.
BUTCHER’S PET CARE jest brytyjską firmą z siedzibą w Crick, Northamptonshire specjalizującą się w produkcji wysokiej jakości karmy dla psów i kotów. Tradycja Butcher’s sięga roku 1987, kiedy to powstało małe rodzinne przedsiębiorstwo, które dzięki pasji i oddaniu pracowników oraz zaangażowaniu właścicieli, obecnie jest firmą o zasięgu międzynarodowym, obecną w kilkunastu krajach europejskich. U podstaw tworzenia receptur leży dbałość o wysoką jakość składników oraz o ich naturalność, które są gwarancją zdrowia naszych czworonożnych przyjaciół. Od 2012 roku produkty Butcher’s powstają w nowoczesnej, ekologicznej fabryce zlokalizowanej na przedmieściach Crick.
Butcher’s jest obecnie marką numer 2 w kategorii producentów mokrej karmy dla psów w Wielkiej Brytanii oraz marką numer 3, biorąc pod uwagę całkowitą wartość sprzedaży karm dla psów. Na rynku polskim firma obecna jest od października 2010 roku. Posiada certyfikat „Nowoczesna Firma” oraz „Certyfikat Rzetelności”. Została uhonorowana:
Laurem Konsumenta w kategorii „Odkrycie Roku 2011”
Nagrodą: Dobra Marka 2011
Srebrnym Medalem: Produkt Roku 2012
Brązowym Laurem Konsumenta 2012
Wyróżnieniem “Perły FMCG 2012”
W asortymencie znajdują się karmy dla psów pod marką Butcher’s i kotów pod marką Butcher’s Classic. Wszystkie produkty, mokra karma w puszkach, alutrayach, karma sucha oraz przekąski dla psów stanowią zdrowe, naturalne źródło składników odżywczych.
Produkty dla psów Butcher’s:
- Przygotowane z naturalnych składników
- Nie zawierają sztucznych barwników, wzmacniaczy smaku, konserwantów<
- Nie zawierają wypełniaczy, takich jak zboża czy soja(karma mokra)
- Odpowiednie dla psów nietolerujących glutenu (karma mokra)
- Bogate w białko pochodzenia zwierzęcego (wysoka zawartość mięsa)
- Odznaczają się wysoką jakością
- Odpowiadają wymaganiom psów różnej wielkości i w różnym wieku
- Zawierają wszystkie niezbędne dla psa witaminy oraz minerały
Pliki do pobrania:
Biuro prasowe:
Marta Oklińska
On Board Public Relations Sp. z o.o
ECCO International Communications Network
tel: 501-504-182
e-mail: moklinska@onboard.pl
Anna Sarnacka
On Board Public Relations Sp. z o.o
International Communications Network
ECCtel: 602- 275 -567
e-mail: asarnacka@onboard.pl
Bądźmy tacy, kiedy spotkamy w autobusie, tramwaju, metrze, pociągu podmiejskim kobietę w ciąży. Podróżując komunikacją publiczną musi być bezpieczna i czuć się bezpiecznie wśród ludzi. Chcemy to przesłanie przekazać podczas kampanii informacyjno-edukacyjnej.
Instytut Matki i Dziecka sprawuje patronat merytoryczny nad kampanią, którą Zarząd Transportu Miejskiego w Warszawie rozpoczął 4 maja, pod hasłem „Przyjacielu ustąp miejsca”.
Problematyka pomocy i ustępowania miejsca wszystkim potrzebującym – starszym, niepełnosprawnym, kobietom w ciąży jest wpisana na stałe w działania edukacyjno-informacyjne ZTM. Chcemy, aby jej przesłanie przebijało się na co dzień do świadomości pasażerów komunikacji publicznej, szczególnie do młodych ludzi. Promowania postaw pasażera uczulonego na potrzebujących pomocy nie ograniczamy do apelowania o ustępowanie miejsca tylko tam, gdzie znajdują się miejsca oznaczone piktogramami. Bądźmy pomocni we wnętrzu pojazdu, na przystanku, na peronie.
ZTM zaczął od kampanii dotyczącej ustępowania miejsca kobietom w ciąży, ponieważ uznano, po wielu konsultacjach, że właśnie kobieta w ciąży jest narażona na niebezpieczeństwo w przypadku nagłego hamowania, jazdy w tłoku. Dodatkowo, w końcowym okresie przed rozwiązaniem jest jej po prostu ciężko. Przyszłej mamie przede wszystkim potrzebne jest poczucie bezpieczeństwa. Niestety, w codziennym pędzie – często nieświadomie, potrzeby kobiet w ciąży są marginalizowane a prawa do ochrony naruszane.
Realizując tę kampanię ZTM podjął współpracę z miesięcznikiem „M jak mama”, który przeprowadza podobną akcję pod hasłem „Więcej życzliwości dla ciężarnych!”. Zainteresowani kampanią ZTM są młodzi ludzie, czyli główni adresaci naszego hasła. Partnerem został portal dlastudenta.pl.
Zupełnie nowy program telewizyjny na Polskim rynku. Program o wychowywaniu dzieci. Nowy bo prowadzony przez młodych tatusiów; Maćka Rocka oraz Maćka Dowbora.
W programie poruszane są tematy związane z naszymi pociechami, w każdym odcinku emitowane są felietony; pokazane jest jak nasze dzieci radzą sobie na basenie, znoszą fryzjera czy dentystę a przede wszystkim testujemy... wózki, foteliki samochodowe oraz inne akcesoria dla maluchów, w czym pomagają specjaliści z Instytutu Matki i Dziecka.
Stałym elementem programu jest felieton pt. „ O dwóch takich co dostali becikowe”. W zabawny sposób pokazane jest w jaki sposób młodzi ojcowie radzą sobie z wydawaniem becikowego.
Program nagrywany jest w studiu, które przenosi nas w wirtualny świat drewnianych klocków dla dzieci. W każdym odcinku występuje gość specjalny, z którym prowadzący dzielą się swoimi doświadczeniami i spostrzeżeniami dotyczącymi wychowywania dzieci.
Całość ma przyjemną i zabawną formę. Dzieciaki Nie Płaczą.
MiniMini i Instytut Matki i Dziecka razem w trosce o bezpieczeństwo na placach zabaw
Z końcem czerwca ruszyła ogólnopolska akcja społeczna „Bezpieczne place zabaw z MiniMini”. Jej celem jest zwiększenie świadomości społecznej wśród rodziców, właścicieli placów i producentów urządzeń, w zakresie dbania o bezpieczeństwo dzieci. Patronat honorowy nad projektem objął Rzecznik Praw Dziecka – Marek Michalak. W ramach akcji współpracują najważniejsze instytucje związane z bezpieczeństwem najmłodszych.
Więcej na www.placezabaw.minimini.pl.
Głównym celem akcji jest kontrolowanie placów zabaw pod kątem stanu technicznego znajdujących się na nich urządzeń. Oceny dokonuje Centrum Kontroli Placów Zabaw (CKPZ) – pierwsza w Polsce instytucja kompleksowo zajmująca się przeglądem i oceną zgodności wyposażenia placów z obowiązującą w Unii Europejskiej normą PN-EN 1176. To jedyna w Polsce firma w tej branży posiadająca System Zarządzania Jakością ISO 9001:2009.
Kanał dziecięcy MiniMini rekomenduje miejsca, które spełniają kryteria stawiane przez kontrolerów z CKPZ, tj. bezpieczeństwo i jakość urządzeń, czystość, lokalizacja, udogodnienia dla rodziców, ilość atrakcji oraz przystosowanie do grup wiekowych. Place zabaw uznane za bezpieczne zostaną oznakowane specjalną tablicą informacyjną z regulaminem, kategoriami oznaczającymi stopień bezpieczeństwa placu oraz logotypem żółtej Rybki MiniMini.
Według badań przeprowadzonych przez The Royal Society for the Prevention of Accidents (RoSPA), brytyjską organizację, która od 1917 roku zajmuje się bezpieczeństwem na różnych płaszczyznach życia, w Wielkiej Brytanii rocznie dochodzi do 40 000 wypadków na placach zabaw. Aż 60% z nich to wynik problemów z wyposażeniem. Do głównych przyczyn nieszczęśliwych zdarzeń w miejscach zabaw należy zaliczyć: wadliwą konstrukcję sprzętu, błędy w stosowaniu wymogów unijnych norm, nieprawidłowe rozplanowanie placu zabaw, niedostosowanie urządzeń do właściwej grupy wiekowej, ich wadliwy montaż oraz nieodpowiednia konserwacja.
Inspektor Dominik Berliński z Centrum Kontroli Placów Zabaw zaleca stosowanie zasady ograniczonego zaufania do właścicieli placów zabaw i uspokaja rodziców:Dobry plac zabaw, powinien nieść za sobą pewien stopień ryzyka, które powinno być przewidywalne i niezbyt duże. Samo huśtanie lub bieganie może skończyć się urazem, ale to nie znaczy, że dzieci nie powinny tego robić. Plac zabaw jest miejscem, gdzie dziecko może się wyszaleć, zmierzyć się z nowymi wyzwaniami lub rozwijać wyobraźnię. To bardzo ważne, ponieważ próbuje ono swoich sił i uczy się oceniać własne możliwości. Zadaniem dorosłych jest zapewnienie mu wtedy bezpieczeństwa.
W celu propagowania troski o bezpieczeństwo najmłodszych powstała specjalna strona internetowawww.placezabaw.minimini.pl. Głównym jej założeniem jest aktywizacja rodziców i uwrażliwienie ich na stan obiektów, na których bawią się ich dzieci. Strona daje możliwość wyszukiwania bezpiecznych placów zabaw w miejscu zamieszkania, dodawania polecanych miejsc wraz z opiniami. Znajduje się tam również blog ekspercki, dzięki któremu rodzice dowiedzą się, jak dbać o szeroko pojęte bezpieczeństwo najmłodszych, m.in. podczas zabaw w miejscach publicznych, w podróży oraz w Internecie. Jedną z funkcjonalności strony jest również kalendarz imprez organizowanych z myślą o dzieciach.
Wśród partnerów akcji znalazły się najważniejsze w naszym kraju instytucje, które na co dzień zajmują się problemami najmłodszych: Centrum Kontroli Placów Zabaw, Instytut Matki i Dziecka, Fundacja Kidprotect.pl, Fundacja „MaMa”, portal malypodroznik.pl.
Patronat honorowy nad projektem objął Rzecznik Praw Dziecka – Marek Michalak.
Ogólnopolska Kampania Profilaktyki Zakażeń Meningokokowych „Nie! Dla meningokoków” została zainicjowana w 2008 roku, by informować Polaków o groźnych zakażeniach wywoływanych przez meningokoki typu C oraz by edukować polskie społeczeństwo o profilaktyce zachorowań.
Groźna bakteria - Neisseria meningitidis - może wywołać Inwazyjną Chorobę Meningokokową objawiającą się najczęściej jako zapalenie opon-mózgowo rdzeniowych lub zakażenie krwi (sepsa). Choroba jest wciąż słabo znana społecznie. Wg przeprowadzonego przez instytut GFK Polonia, na zlecenie kampanii, badania, zdecydowana większość rodziców kojarzy sepsę tylko z pneumokokami*. Tymczasem w wyniku zakażenia meningokokami jedno na dziesięć dzieci umiera, co piąte w wyniku przebytej choroby ulega groźnym powikłaniom. Dlatego też ogólnopolska kampania „Nie! Dla meningokoków” od ponad dwóch lat edukuje o chorobie, skutecznej profilaktyce i leczeniu.
Sepsa może mieć piorunujący przebieg, nie dając tym samym czasu lekarzowi na skuteczną terapię, dlatego też tak ważne jest dotarcie z informacją o chorobie do szerokiego grona osób, a w szczególności do rodziców dzieci, które są szczególnie narażone na zakażenia, jak również szerokie propagowanie profilaktyki w postaci szczepień ochronnych.
Ogólnopolska Kampania Profilaktyki Zakażeń Meningokokowych „Nie! Dla meningokoków” skierowana jest do rodziców dzieci małych, nastolatków oraz samej młodzieży szkolnej, a także do środowiska medycznego. Kampanię „Nie! Dla meningokoków” zainicjowała we wrześniu 2008 roku fundacja „Aby żyć”, prowadząca od lat działania prozdrowotne.
* Badanie świadomości przeprowadzone przez GFK Polonia na reprezentatywnej próbie Polaków, luty 2010
Pliki do pobrania:
Instytut Matki i Dziecka rozpoczął współpracę z wydawcą specjalistycznej platformy informacyjno-biznesowej pod nazwą biotechnologia.pl
Biotechnologia.pl jest specjalistycznym i profesjonalnym źródłem informacji w zakresie kosmetologii dla technologów, profesjonalistów oraz osób interesujących się tym zagadnieniem; ta część portalu cieszy się szczególnym uznaniem i zainteresowaniem.
Serwis biotechnologiczny ma na celu promocję zastosowań biotechnologii w różnych obszarach biogospodarki.
Jest to forum otwarte szczególnie na tę część środowiska naukowego, która podejmuje się realizacji projektów badawczych o wyraźnie określonym celu aplikacyjnym. Zachęca równocześnie zarówno ludzi nauki jak i biznesu do współpracy i aktywnego włączania się do przedsięwzięć rozwijających nowoczesną polską biogospodarkę. Tworzy dla tego środowiska bazę wiedzy i źródło rzetelnej informacji, pomagające przekształcać kapitał intelektualny na wartości ekonomiczne.
Artykuły Ekspertów z Instytutu Matki i Dziecka:
Żywność dla niemowląt i dzieci - kryteria oceny - prof. Halina Weker, Kierownik Zakładu Żywienia.
Bezpieczeństwo stosowania produktów kosmetycznych dla dzieci na podstawie doświadczeń Instytutu Matki i Dziecka - mgr Ewa Kamińska, Kierownik Zakładu Farmakologii
Lili i Plaf na Placu Zabaw to projekt poświęcony profilaktyce wad postawy u dzieci w wieku przedszkolnym. Jego celem jest rozpowszechnienie wiedzy na temat skali, przyczyn i sposobów leczenia wad postawy oraz nakłonienie dzieci oraz ich opiekunów do zachowań profilaktycznych. Spojrzeliśmy na problem oczami dzieci i rodziców. Biorąc pod uwagę te dwa punkty widzenia, stworzyliśmy produkty spełniające oczekiwania obydwu grup. Naszym przesłaniem jest dobra zabawa. Chcemy żeby dzieci się bawiły, a rodzice czerpali radość i satysfakcję z tych zabaw.
Projekt składa się z trzech elementów:
- Seria książek dla dzieci i opiekunów pod wspólnym tytułem „Lili i Plaf na Placu Zabaw”. Bohaterowie bajki pokazują dzieciom, że ruch i ćwiczenia to świetna zabawa. Ich celem jest zachęcenie dzieci do zdrowego, aktywnego stylu życia. Rodzice znajdą w książkach propozycję zabaw ruchowych oraz praktyczne komentarze fizjoterapeuty i psychologa dziecięcego. Książka jest źródłem inspiracji i pomysłów na zabawę z dzieckiem. To instruktarz jak przygotować i przeprowadzić zabawę oraz jak zmotywować malucha do codziennej porcji ruchu.
- Portalwww.lili-plaf.pl. Jego celem jest udostępnienie wiedzy na temat wad postawy u dzieci. Będzie źródłem wiedzy eksperckiej, porad fachowców oraz miejscem, gdzie rodzice mogą dzielić się swoimi doświadczeniami, sukcesami i wyzwaniami. Dzieciom udostępnimy kolorowanki, zabawy pamięciowe i wiele ciekawych informacji z życia bohaterów książek.
- Akademia Ruchu Lili i Plafa dostarczy scenariusze zabaw do przedszkoli, będzie organizować konkursy i zabaw dla dzieci połączone z czytaniem bajek, projekcją multimedialną i wspólną zabawą (oczywiście z wykorzystaniem ruchu). Celem Akademii jest aktywacja przedszkoli i placówek organizujących czas dzieci.
Wychodząc z założenia, że najważniejszym działaniem profilaktycznym jest ruch, stał się on myślą przewodnią całego projektu.
Piszemy i mówimy o ruchu, bawimy się w zabawy ruchowe i śpiewamy o nim. Organizujemy zajęcia z wykorzystaniem ruchu ukierunkowanego. Przedstawiamy korzyści jakie wynikają z dostarczenia dzieciom odpowiedniej dawki ruchu dziennie. Proponujemy scenariusze zabaw i podpowiadamy, w jaki sposób układać własne. A wszystko z myślą o przyszłości naszych dzieci. Chcemy żeby były szczęśliwe, zdrowe i bezpieczne.
Więcej informacji o projekcie znajdziecie na stroniewww.lili-plaf.pl.